tisdag 2 mars 2010

Blixten McQueen Tårta

Upplagd av hello-emma kl. tisdag, mars 02, 2010


Det var ett tag sen jag la upp någonting i bloggen men det kommer ett par inlägg till snart :) Denna tårtan gjorde jag iallafall för ett par veckor sedan till min kusin som fyllde 3 år!
Det var ljusa tårtbottnar fylld med geishamousse och vit chokladganaché (halvera receptet och byt ut mjölkshoklad mot vit), spacklad med grädde och täckt i sugarpaste. Dekorationer i sugarpaste och kristyr.
Lite slarvig nere i kanterna men jag häll på med denna tårta väldigt länge och orkade inte göra bättre, skulle gå och sova mig :)

Geisha Mousse:
3 dl vispgrädda
150 gram geisha

Värm upp grädden och geishan på låg värme tillsammans. När det smält ihop, låt svalna och ställ sedan in i kylskåp över natten. Vispa upp!

Snabbt inlägg men nu börjar ju snart premiären för Desperate Housewives!!

4 kommentarer on "Blixten McQueen Tårta"

Ida sa...

Tack än en gång Emma för att du ställde upp å fixa tårtan <3 Johannes har varit såååå stolt över sin fina tårta :o)

Snart dax att göra en Hello Kitty tårta då... ;o) eller har du ångrat dig? :o) Säg till isf.

Kraam

Daniella - BakeCake on 4 mars 2010 kl. 03:05 sa...

Åh, så söt!

Susann & Göran on 4 mars 2010 kl. 04:38 sa...

Den var jättesmaskig! Mums!! :)

Madde on 14 mars 2010 kl. 13:43 sa...

Bra jobbat:D Var stolt!!

Tänkte passa på att tipsa om en tävling på min blogg, du kan vinna underbara bakprodukter från mikadesign.

http://maddesmumms.blogg.se/2010/march/tavling-i-sammarbete-med-mikadesignse.html

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez