måndag 25 januari 2010

Bananas foster cupcakes!

Upplagd av hello-emma kl. måndag, januari 25, 2010


Tidigare har jag lagt upp ett recept på efterrätten Bananas Foster, en jätte god och enkel dessert. Nu prövade jag på att göra en blandning mellan mina favorit bakelser och denna smarriga dessert!

Bananas Foster Cupcakes
16 st

1 sats bananas foster

Cupcakes:
6 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
170 gram mjukt smör
3.5 dl socker
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
1 sats bananas foster

1. Sätt ugnen på 175 grader och sätt muffinsformar i en muffinplåt.
2. Blanda ihop mjölet, bakpulvret och saltet.
3. Vispa smör och socker vitt och fluffigt.
4. Vispa ner ägg, vaniljsocker och de mjuka bananerna. (spara ev. någon halva till dekoration)
5. Rör ner mjölblandningen med en sked.
6. Fyll muffinsformar till 3/4 och grädda i 20-25 minuter eller tills cupcaksen är torra rakt igenom.
7. Låt svalna.

Cream Cheese Frosting:
200 gram cream cheese
115 gram mjukt smör
1 tsk malen kanel
1 tsk vaniljsocker
Bananas foster sås.
7 dl florsocker (ev. mer)

1. Vispa cream cheese, smör och kanel lätt och mjukt. Tillsätt bananas foster såsen.
2. Tillsätt vaniljsocker och florsocker. Vispa till en krämig frosting.
3. Ställ i kylskåp minst 20 minuter innan du frostar dina cupcakes.

4 kommentarer on "Bananas foster cupcakes!"

bagerskan on 26 januari 2010 kl. 11:26 sa...

Den ser ljuvlig ut!!

Du har väl inte missat min tävling där du kan vinna valfri kak/muffins- eller paj-form!

Kram Karin

åsa - hello sugar! on 26 januari 2010 kl. 13:35 sa...

jag tycker det ser riktigt frestande ut och gott lät det ju!! mums!

bagerskan on 27 januari 2010 kl. 23:59 sa...

Hej, du har en present att hämta hos mig!
Kram Karin

cilla on 28 januari 2010 kl. 12:35 sa...

härligt härligt, blir tjock bara av att titta i din blogg. kramisar

Skicka en kommentar

 

Cupcakes 'n' stuff! Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez